דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מגיעים לחיוך יפה ובריא? 

מאת    [ 20/05/2012 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 1914 פעמים ]

מומחים לשיקום הפה משלבים פתרונות רפואיים עם שיקום אסתטי של חלל הפה. לא תקנו?

לא כל בעיה בשיניים ניתן לטפל אצל רופא שיניים רגיל. בעיות חריפות יותר מצריכות קבלת טיפול על ידי מומחים לשיקום הפה. אלו יבטיחו לנו לא רק פה מלא בשיניים בריאות, אלא פה מלא בשיניים בריאות ויפות.

בריא ויפה או יפה ובריא

אין ספק כי שיניים בריאות הן מטרה חשובה בפני עצמה, אך לא תמיד די בכך. מעבר לטיפולים שגרתיים אצל רופא השיניים, כגון סתימות, טיפולי שורש וכדומה, ישנם לא מעט טיפולים אורתודנטיים שמטרתם העיקרית היא ליפות את חזותן של השיניים.

אך לא תמיד קיימת הפרדה, וכיום ישנם טיפולים רבים שנועדו גם לרפא את השן וגם לשמור או לשקם את יופייה. שיקום הפה הוא חלק בלתי נפרד מהתחום של רפואה אסתטית. טיפולי שיקום הפה פותרים את הבעיה הרפואית תוך פתרון הבעיה האסתטית שמתעוררת בעקבותיה.

מומחים לשיקום הפה

רופא שיניים רגיל לא תמיד בעל ידע, מקצועיות או הסמכה לבצע את הטיפולים הללו. במקרים אלו, הטיפול חייב להתבצע על ידי רופא מומחה.

בדיוק כמו ששיננית אינה מוסמכת לטפל במקרים של נסיגת חניכיים, אלא רק תפנה אתכם לאחד שכזה, כך שיקום הפה מצריך ברוב המקרים פניה לכירורג פה ולסת. על אילו מקרים אנחנו מדברים, אתם שואלים? לפניכם רשימה חלקית.

למלא את החלל

השתלת שתלים דנטליים היא אולי הטיפול הנפוץ ביותר כיום בתחום טיפולי שיקום הפה והלסת. הודות לשתלים ניתן למלא את קו השיניים, לאחר שזה נפגע בשל נשירת שיניים מסיבות כאלו ואחרות.

שתלים הם בעצם תחליף מלאכותי לשורשים הטבעיים של השיניים שאבדו. השתלתם בעצם הלסת מאפשרת להתנהל עם הפה בעת פעולות שגרתיות כמו לעיסה ועוד, שכן השתלים מתפקדים בדיוק כמו השיניים המקוריות. יתרה מכך, הודות לשתלים נפתרת הבעיה האסתטית של רווחים גדולים בין שיניים, שנוצרים בעת נפילה או עקירה של שיני הפה.

הטיפול באמצעות שתלים דנטליים נהנה כיום משיעורי הצלחה מרשימים, ועומד על למעלה מ- 95%. על מנת להבטיח כי לא תיכללו בחמשת האחוזים הנותרים מומלץ לפנות לטיפול אצל כירורג פה ולסת, שהרי השתלת שתלים דנטליים היא הליך כירורגי לכל דבר.

עצם העניין

גם במקרים בהם נדרשת השתלת עצם חשוב לפנות למומחה. ההליך הדנטאלי הזה נועד לאפשר את השתלתם של שתלים דנטליים, כאשר עצם הלסת אינה מתאימה לקליטתם. כמו כן, הטיפול מסייע למניעת הידלדלות החניכיים לאחר טיפולי עקירת שיניים.

אופי ההשתלה והשתל המשמש אותה נקבעים על פי בחינת המקרה הספציפי. ניתן לבחור שתל סינטטי, שתל ממקור חי או שתל שנלקח מן המטופל. הבחירה גם היא תלויה בסוג ההשתלה הנחוצה, האם נחוצה השתלת עצם לגובה? לרוחב? לשניהם. וכן הלאה.

לישון בראש שקט

טיפולים אלו, שהינם הליכים כירורגיים לכל דבר, כמו גם ניתוחי חניכיים, הרמת סינוסים ועוד, הינם טיפולי שיניים בהרדמה חלקית או מלאה. ההחלטה על סוג ההרדמה לא נקבעת רק על פי הטיפול, אלא גם על פי המטפל עצמו ורמת החרדה שלו מן ההליך.

לאור זאת, כירורג פה ולסת מוצלח לא רק יודע לבצע את ההליך. יתרה מכך, הוא יודע לבצע אותו גם במטופלים מורדמים, שאינם יכולים לשתף עימו פעולה במהלך הטיפול.

אל תפקירו את השיניים שלכם

אז אם לא התמזל מזלכם, ואתם סובלים מבעיות בשיניים המחייבות טיפולים לשיקום הפה רצוי לא לוותר על פנייה למומחה. אם אתם סובלים מבעיות שיניים, אתם וודאי מכירים בחשיבות הנושא אם כן חבל שתמשיכו לסבול גם בדרך אל החיוך היפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב